امروز : یکشنبه 18 شهریور 1403 بروزرسانی:1403/06/17

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

6:52 AM 1403/04/27 تعداد بازدید: 85

مدير كل شيلات استان گيلان گفت: با پيگيري‌هاي صورت گرفته بعد از ۱۵ سال؛ ۶۰ درصد اعتبارات ملي مركز بازسازي ذخائر ماهيان تجاري درياي خزر در بندر كياشهر جذب شد؛ چون اگر بحث بازسازي ذخاير نباشد در كمتر از ۳ سال بهره برداري ماهي از درياي خزر دچار نقصان م‌ شود.

  كوروش خليلي در گفت‌وگو با خبرنگارتابناك گيلان اظهار كرد: مركز ۱۰۰ هكتاري بندر كياشهر به عنوان پروژه نيمه تمام تا ۱۵ سال پيش فاقد اعتبار بود كه با پيگيري‌هاي صورت گرفته حدود ۶۰ درصد اعتبار ملي آن جذب شد.

خليلي تصريح كرد: علاوه بر ۳ مركز بازسازي ذخائر شهيد انصاري و شهيد دكتر بهشتي در رشت همچنين مركز مرحوم دكتر يوسف‌پور در سياهكل، مركز ۱۰۰ هكتاري بندر كياشهر هم جزو پروژه‌هاي نيمه تمام شيلات بود كه در دولت سيزدهم براي آن اعتبار در نظر گرفته شد و بعد از ۱۵ سال توانستيم در ۱۰۰ هكتاري كياشهر كه مركز حاشيه سفيدرود محسوب مي‌شود پروژه‌هاي نيمه كاره از جمله كانال‌هاي دسترسي فرعي و اصلي، دريچه‌هاي آبگيري استخرها همچنين ايستگاه پمپاژ را به طور كامل انجام دهيم.

مديركل شيلات استان گيلان تاكيد كرد: امسال نيز در تلاشيم با اعتبارات تخصيصي، برق اين مركز را به سرانجام رسانده و در نهايت بر مبناي جذب اعتبارات، اين مركز فعال و به عنوان چهارمين مركز بازسازي ذخائر ماهيان استخواني و تجاري درياي خزر در استان گيلان مورد بهره برداري قرار گيرد.

خليلي گفت: هدف‌گذاري اين مركز رهاسازي بچه ماهيان توليدي به صورت جريان ثقلي از استخر توليد، بدون هيچگونه استرس و تماس فيزيكي به سفيدرود است‌ 

وي با اشاره به سهم ۴۵ درصدي استان گيلان در توليد و رهاسازي بچه ماهيان استخواني و تجاري درياي خزر، افزود: تعهد امسال شيلات گيلان توليد و رهاسازي بيش از ۱۵۰ ميليون قطعه بچه ماهي است كه با توجه به اقدامات انجام شده، قطعا شاهد بيش از اين ميزان توليد و رهاسازي خواهيم بود.

  خليلي با بيان اينكه اگر بحث بازسازي ذخاير نباشد در كمتر از ۳ سال   بهره‌برداري ماهي از درياي خزر دچار نقصان خواهد شد، تصريح كرد: حفظ انواع آبزيان به ويژه آبزيان تجاري درياي خزر در راستاي حفظ شغل صيد و صيادي است تا بهره‌برداران از آستارا تا چابكسر طي فصل صيد بتوانند فعاليت اقتصادي داشته و كسب درآمد كند.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)